[SALAM PERKENALAN PENA]


Wednesday, 14 September 2011

aReNa BaRu

Permulaan semester baru, diam tak diam... sekejap sahaja masa berlalu, kini penulis telah pun berada di Tahun 2 dalam Pengajian Hubungan Antarabangsa di UKM Bangi ini. Pembukaan semester baru ini menyaksikan pelbagai peristiwa yang berlaku sepanjang perjalanan hidup penulis seawal cuti semester yang lepas. Alhamdulillah, tertunai juga apa yang menjadi impian penulis selama hampir 5 tahun. Satu penantian yang cukup panjang, tetapi alah bisa tegar biasa, sudah pun menjadi rutin harian penulis dalam menempuh hari – hari berliku namun sering kali menjadi selamat dan tenang bersama kawan – kawan yang baik hati.

Permulaan semester baru ini diharap dapat menjanjikan sesuatu yang bermanfaat buat diri penulis. Sibuk dengan pelbagai urusan merupakan rutin utama penulis. Namun urusan yang banyak itu telah pun distrukturkan kembali supaya tidak mengganggu tujuan dan matlamat asal penulis datang ke sini seperti yang telah pun dipesan sehari – hari oleh ibu bapa penulis yang juga merupakan role model yang terbaik buat diri penulis. Tambahan pula penulis mempunyai seorang abang yang telah pun berjaya melengkapkan aspek kehidupannya seawal usia 27 tahun. Wah, adik memang “salute” la dekat abang.




Akhir kata, semoga apa yang diimpikan menjadi kenyataan, sebab itulah tidak salah untuk kita bermimpi walaupun beribu kali, selagi apa yang kita mimpikan itu tidak menjadi penyebab kepada diri kita menjadi semakin buruk dan merosot prestasinya tidak kiralah sama ada untuk manfaat di dunia apatah lagi kebahagian di akhirat. Sekian sahaja nukilan kali ini, semoga menjadi medan penulisan sepanjang hayat. 

No comments: